We zijn live: outdoor campagne voor Senior Intelligence.

Met Senior Intelligence willen we graag een ander beeld neerzetten van doorwerkers om zo te laten zien dat er voor organisaties volop kansen liggen als ze anders kijken naar het begrip leeftijd. Onze eigen doorwerkers figureren in deze campagne die we ook via abri’s en online kanalen voeren.

Senior Intelligence biedt meer dan een tijdelijke oplossing voor arbeidskrapte; het staat voor een structurele cultuurverandering. In een leeftijdsinclusieve organisatie wordt iedereen – ongeacht leeftijd – gezien als een volwaardige kracht. Het idee dat medewerkers met AOW-leeftijd 'uitgewerkt' zouden zijn, past niet langer in onze maatschappij. We kunnen ons dat niet meer permiteren en het is ook onnodig: 60-70% van de mensen die nu de pensioengerechtigde leeftijd bereiken willen nog graag door.

Het is eigenlijk ook best gek: de levensverwachting van de huidige 67-plusser is 10-12 jaar langer geworden en de pensioen leefttijd is maar 2 jaar gestegen. We gedragen ons nog steeds alsof mensen na hun pensioen geen wezenlijke bijdrage meer kunnen leveren, maar dat is onzin.

Lees het prachtige bericht op LinkedIn over doorwerker Joke van der Klei. Dit laat precies zien waar doorwerkers toegevoegde waarde kunnen leveren voor organisaties en maatschappij.

Senior Intelligence is een initiatief van Zilverwerkt. ZilverWerkt heeft de missie om doorwerken normaal te maken. Wil je vrijblijvend informatie over werken met doorwerkers, dan komen we graag met je in contact.

Volgende
Volgende

Senior Intelligence: Een Beweging voor Leeftijdsinclusieve Organisaties